Batıkent Mahallesi Ali İhsan Göğüş Caddesi No: 136 Şehitkamil/Gaziantep
Türkçe English Arabic
Diş Eti ve Hastalıkları

Periodontoloji, dişlerin çevre dokularıyla ilgilenen bir bilim dalı olarak çeşitli sebeplerle oluşan iltihabi hastalıklara çözüm sunar. Diş hastalıklarının önlenmesinde ve tedavi edilmesinde erken teşhis önemlidir. Sistemik hastalıklar, ilaçlar, stres ve beslenme faktörleri diş sağlığını etkileyen unsurlardır. Diş hastalıkları diş etlerinde kanama, kötü ağız kokusu, diş etlerinde çekilme gibi çeşitli belirtiler göstermektedir. Elit Dental Ağız Diş Sağlığı Polikliniği, uzman diş hekimi kadrosuyla mevcut sorunu doğru bir şekilde teşhis ederek, en uygun çözüm önerisini geliştirir ve özenli bir şekilde çözer.

Diş Eti Tedavileri

Diş yüzeylerinde biriken mikrobiyal dental plaklar, diş fırçası ve benzer araçlarla etkin bir şekilde temizlenemediğinde zararlı bakteriler diş etlerinde iltihaba ve diş kemiği erimesine neden olur. Diş etindeki rahatsızlıkların en sık belirtisi diş eti kanamalarıdır. Diş etinin sağlıksız olduğunu gösteren diğer belirtiler diş etlerinin şişmesi, kızarması ve çekilmesidir. Detertraj, küretaj ve flep operasyonları ile kanamalı, şiş ve enfeksiyonlu diş eti tedavileri uygulanır. Başarılı diş eti tedavilerinden sonra diş etleri açık pembe renkli görünür ve kanamasız bir hale gelir.

Kron Boyu Uzatma

Kron boyu uzatma tedavisi, kısa görünümlü dişlerin diş eti operasyonu ile uzatılması operasyonudur. Bazı diş yapılarında dişin üst kısmı kısa olabilir. Dikkatleri üzerine toplayan güzel bir gülüş sağlamak için kısa görünen dişler, kron boyu uzatma tekniği ile normal bir görünüme kavuşturulur. Kısa, kırılmış ya da yıpranmış dişlere, dişin üst kısmı tamamlanarak estetik olarak hoş bir görünüm kazandırılır.

Estetik Diş Eti Tedavileri

Sadece beyaz ve düzgün dişlerin ötesinde estetik bir gülümseme için diş eti estetiği uygulanabilir. Kusursuz bir gülümse için diş eti estetiği oldukça önemlidir. Estetik diş eti tedavisi ise asimetrik diş eti konturlarının uygun hale getirilmesi işlemidir.

Diş Eti Transferleri

Diş eti çekilmelerinin, yapay diş eti veya ağız içinde transferi ile yapılan tedavi operasyonlarıdır.